De kracht van eerlijke zichtbaarheid
Het was voor mij een nieuwe ervaring om mee te doen aan een podcast. Door mee te doen aan het online radioprogramma ‘Vallen, opstaan en weer doorgaan’, heb ik kennis kunnen maken met een voor mij nieuwe manier van online zichtbaarheid, Jacqueline bedankt hiervoor!
Online zichtbaarheid, iedereen heeft er wel een mening over. Er wordt over geschreven, vertelt, er zijn webinars enzovoorts. Wat je er ook van vindt, feit is dat je er eigenlijk niet meer om heen kunt. Een onderneming die niet online zichtbaar is, is ten dode opgeschreven.
Maar, wat moet je er dan mee? Het allerbelangrijkste wanneer je aan je online zichtbaarheid gaat werken, is dat je authentiek bent. Kies de manier die bij jou en je onderneming past.
Zorg dat je verhaal op een eerlijke manier naar buiten wordt gebracht. Blijf bij jezelf, laat de visie en missie van je bedrijf blijken door de manier waarop je naar buiten treedt. Dat is de kracht van eerlijke zichtbaarheid, de herkenning dat wat naar buiten wordt gebracht klopt.
Dat klinkt heel logisch maar in de praktijk is dit vaak lastiger dan je zou denken. Het is zo gemakkelijk om mee te worden gesleurd met de heersende trends. De vraag is echter of die bij jouw bedrijf passen. Het uiteindelijke doel van online zichtbaarheid is tenslotte dat je kan laten zien wat jouw bedrijf uniek maakt.
Het leuke en en interessante van dit werk is dat ik steeds nieuwe mensen en organisaties leer kennen en hen kan helpen zich op een eerlijke manier in beeld te laten vangen, waarna we dit onder de aandacht van hun doelgroep brengen. De expertise die we kunnen bieden op het gebied van videoproductie en videomarketing, om juist dat stuk wat belangrijk is voor de klant in beeld te brengen zodat zij opvallen, dat vind ik geweldig en zorgt dat ik steeds op zoek blijf naar nieuwe mogelijkheden om deze bedrijven voor het voetlicht te brengen.
Tilly Scholtze, mede-oprichter Business Channel One (www.bc1.nl)